Studia ON-LINE w SAN

URUCHOMIENIE PLATFORMY P@O

KOMUNIKATY REKTORA SAN

Dowiedz sie więcej

Pedagogika

Czas trwania: 4 semestry
Rodzaj studiów: II stopnia
Uzyskany tytuł: magister pedagogiki
Opiekun merytoryczny kierunku: dr Adam Gogacz

Studia na kierunku Pedagogika umożliwiają poszerzenie zdobytej na studiach I stopnia wiedzy pedagogicznej, socjologicznej, filozoficzno-etycznej i psychologicznej, która jest konieczna do zrozumienia postaw ludzi, kształtowania ich świadomości, wartości, umiejętności współżycia, rozwijania ich w duchu poczucia odpowiedzialności za życie własne i innych. Program studiów został skonstruowany tak, aby praktycznie i teoretycznie przygotować absolwentów do pracy zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi. Pozwala to na jeszcze lepsze zrozumienie rzeczywistości wychowawczej i edukacyjnej, realizowanie profesjonalnych działań z zakresu pomocy i profilaktyki społecznej oraz gruntowne rozwiązywanie problemów społecznych, wychowawczych i dydaktycznych.

Specjalności:

  • Pedagogika opiekuńczo–wychowawcza
  • Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna
  • Pedagogika resocjalizacyjna
  • Diagnoza i terapia pedagogiczna (w szczególności dla absolwentów wychowania przedszkolnego i pedagogiki wczesnoszkolnej)
  • Doradztwo zawodowe w szkole
  • Andragogika z gerontologią

Dlaczego warto?

Dekalog pedagogiczny, dlaczego warto studiować:

  1. Są bezpieczne. Spełniają wszelkie wymogi w zawodach, do których przygotowują.
  2. Są dostosowane do studenta. Umożliwiają realizację ścieżek kształcenia po studiach I stopnia.
  3. Są elastyczne. Program jest dostosowywany do rynku pracy, studenci sami mogą zgłaszać potrzeby dotyczące programu, mogą uzupełniać części przygotowania pedagogicznego.
  4. Są interdyscyplinarne. Nie ukierunkowują w jednej dyscyplinie, ale znacznie rozszerzają horyzonty.
  5. Są naukowe. Studenci mają możliwość uczestniczenia w badaniach, wyjazdach na stypendia, uczestniczenia w projektach, pisania i publikacji artykułów.
  6. Są nowoczesne. Prowadzone przy użyciu nowoczesnych metod kształcenia.
  7. Są miłe. Wszyscy u nas przywiązują dużą wagę do tego, aby studiowanie było przyjemne.
  8. Są przyjazne. Studenci zawsze mogą zgłaszać swe problemy do opiekuna kierunku.
  9. Są wartościowe. Program jest przepełniony ideami współczesnej humanistyki.
  10. Są wysokiej jakości. Kadra naukowa to specjaliści w swoich dziedzinach.

Wykładowcy – praktycy:

  • Dr Ewa Przygońska - Autor książek o negocjacji w szkole, wieloletni nauczyciel – pedagog
  • Dr Eulalia Adasiewicz - Dyrektor przedszkola, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
  • Dr Bożena Zając - Doradca metodyczny i zawodowy, ekspert w wielu projektach międzynarodowych dotyczących szkolenia nauczycieli i doradztwa zawodowego
  • Dr Dorota Nawrat - Nauczyciel liceum, członek Narodowego Forum Doradztwa Kariery, Towarzystwa Inicjatyw Twórczych, InSEA (International Society Education through Art)
  • Dr Adam Gogacz - Ekspert europejski w dziedzinie kompetencji miękkich i społecznych, współautor podręcznika dla nauczycieli w dziedzinie edukacji włączającej, koordynator merytoryczny wielu projektów międzynarodowych

Realizowane przedmioty:

  • Studenci są angażowani do projektów międzynarodowych. Otrzymują jako pierwsi ich rezultaty (np. materiały do pracy nauczycielskiej, podręczniki, najnowszą metodologię postępowania).
  • Studenci mają możliwość uczestnictwa w licznych konferencjach metodycznych, otrzymują certyfikaty uczestnictwa, bogacąc swoje portfolio.
  • Studenci uzyskują certyfikat trenera edukacji włączającej w ramach jednego z przedmiotów.
  • W ramach programu funkcjonuje blok przedmiotów kompetencji społecznych, gdzie studenci mogą nauczyć się zasad autoprezentacji, jak mówić ładnie i poprawnie, jak rozwiązywać konflikty, negocjować, ale również o zasadach zdrowego żywienia.
  • Część zajęć odbywa się w formie projektowej, gdzie studenci samodzielnie muszą znaleźć rozwiązania zadanych problemów.

Absolwenci kierunku Pedagogika mogą podjąć pracę w:

  • placówkach oświatowo-wychowawczych, przedszkolach, szkołach
  • domach pomocy społecznej i warsztatach terapii zajęciowej
  • placówkach i instytucjach poradnictwa rodzinnego i zawodowego
  • poradniach pedagogiczno-psychologicznych
  • urzędach pracy
  • placówkach resocjalizacyjnych
  • w klubach i świetlicach tworzonych przez lokalne społeczności
  • organizacjach oraz stowarzyszeniach charytatywnych i samopomocowych
  • innych instytucjach, w których konieczne jest wykształcenie w zakresie pedagogiki uzupełnione wiedzą psychologiczną, filozoficzną i socjologiczną