RAMOWY PROGRAM STUDIÓW
W ramach studiów zrealizowane zostaną m.in. następujące przedmioty:
- Specyfika pracy trenera, rola i zadania
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie szkoleniowym
- Metodyka procesu uczenia się i rozwoju ludzi dorosłych (Lifelong Learning)
- Wybrane zagadnienia psychologii pracy
- Wybrane zagadnienia prawne i księgowe w kontekście pracy trenera
- Metodologia prowadzenia szkoleń
- Dynamika grupy – procesy grupowe i zarządzanie grupą szkoleniową
- Rozpoznanie i diagnoza potrzeb szkoleniowych
- Efektywne prowadzenie szkoleń
- Zarządzanie motywacją uczestników szkoleń
- Trener a grupa – budowanie relacji, ustalanie kontraktu, zasady współpracy
- Metody i narzędzia coachingowe w pracy z grupą
- Narzędzia i materiały dydaktyczne w pracy trenera
- Formy aktywizacji uczestników szkoleń
- Sytuacje trudne w pracy trenera
- Ewaluacja szkoleń
- Trening umiejętności społecznych
- Warsztat trenera – pogłębianie kompetencji i zasobów osobistych
- Trening autoprezentacji
- Egzamin i etiudy zaliczeniowe (indywidualne i grupowe) + feedback
ORGANIZACJA ZAJĘĆ :
- dwa semestry,
- system zaoczny (zajęcia w soboty i niedziele),
- zjazdy średnio 2 razy w miesiącu,
- liczba godzin dydaktycznych: 180 ( w tym seminarium/projekt),
- liczba godzin zajęć praktycznych: 20.
Zajęcia prowadzone są aktywnymi metodami wykładowymi i warsztatowymi oraz metodami angażującymi indywidualną aktywność słuchaczy poprzez wykorzystanie platformy on - line.
Do ukończenia studiów wymagane jest przygotowanie pracy dyplomowej lub projektu grupowego w formie pisemnej.
Dodatkowym warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie przedmiotów przewidzianych programem studiów.