Praca z uczniem w klasie integracyjnej; funkcje nauczyciela wspomagającego – szkolenie.
Podstawa prawna: Szczegółowy zakres zadań nauczyciela nakłada na niego obowiązek ciągłego doskonalenia swoich kompetencji zawodowych: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (ze zm.: Dz.U. 2017, poz.1189) (art. 6 pkt 3a, art.42 ust.2 pkt.3).
Liczba godzin dydaktycznych: 8
Cele szkolenia: wzrost kompetencji zawodowych, w szczególności dotyczących pracy w klasie integracyjnej dla czynnych nauczycieli.
Adresaci szkolenia/wymagania wstępne: szkolenie skierowane do studentów i nauczycieli różnych typów szkół.
Forma zaliczenia szkolenia: uczestnictwo w zajęciach/projekt grupowy.
Minimalna liczba chętnych do uruchomienia kursu: 10
Ramowy program szkolenia:
Podstawy prawne funkcjonowania oddziałów integracyjnych. Idea kształcenia integracyjnego i włączającego. Współpraca nauczyciela wiodącego oraz wspierającego w planowaniu procesu dydaktycznego. Specyfika kształcenia uczniów z różnymi niepełnosprawnościami – wymiar dydaktyczny i terapeutyczny. Zasady konstruowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Ocenianie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Współpraca nauczycieli z klasy integracyjnej z rodzicami i specjalistami.
Korzyści: znajomość zasad funkcjonowania klas integracyjnych, wzrost kompetencji zawodowych; lepsze przygotowanie do zawodu nauczyciela – dla studentów
Cena: 150,00 PLN
Kadra: wykładowcy – praktycy SAN, w tym specjaliści w zakresie pedagogiki specjalnej.