Studia ON-LINE w SAN

URUCHOMIENIE PLATFORMY P@O

KOMUNIKATY REKTORA SAN

Dowiedz sie więcej

Organizacja i koordynacja pracy grupowej

Podstawa prawna:

- nauczyciele - art. 6 pkt 3a, art.42 ust.2 pkt.3 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U. 2017, poz.1189, z późn. zm.) - obowiązek ciągłego doskonalenia kompetencji zawodowych.

Liczba godzin dydaktycznych: 30

Cele szkolenia:

  • podwyższenie kompetencji w zakresie pracy z grupami ludzi,
  • nabycie umiejętności rozumienia dynamiki relacji interpersonalnych,
  • poznanie narzędzi moderowania procesów grupowych,
  • nabycie umiejętności autoprezentacji przed grupą.

Adresaci szkolenia/wymagania wstępne:

             studenci kierunku pedagogika;

             nauczyciele wszystkich przedmiotów ze wszystkich typów szkół;

             kuratorzy sądowi, policjanci, pracownicy instytucji i organizacji pomocowych pracujacych z małoletnimi;

             rodzice i opiekunowie prawni zainteresowani podniesieniem kompetencji pedagogicznych;

             organizatorzy pracy grupowej dzieci i młodzieży.

Forma zaliczenia szkolenia: uczestnictwo w zajęciach, ćwiczenia praktyczne.

Minimalna liczba chętnych do uruchomienia kursu: 10

Ramowy program szkolenia:

  1. Techniki pracy z grupą.
  2. Proces grupowy i jego znaczenie w pracy trenera, role i normy grupowe.
  3. Techniki integracyjne.
  4. Techniki komunikacyjne.
  5. Techniki koncentrujące.
  6. Techniki energetyzujące.
  7. Techniki dramowe.
  8. Trening umiejętności pracy z grupą - praktyczne ćwiczenia pracy z grupą.

Forma zajęć:

  • interaktywne metody szkoleniowe: burza mózgów, ćwiczenia w grupach, studium przypadku;
  • wiele praktycznych przykładów, odgrywanie ról, demonstracje, miniwykłady, ćwiczenia grupowe i indywidualne, coaching:
  • wykłady z użyciem technik multimedialnych, filmy, video trening;
  • każde szkolenie prowadzone jest przez dwóch trenerów;
  • uczestnicy szkolenia otrzymują materiały i certyfikat ukończenia szkolenia.

Korzyści: wzrost kompetencji zawodowych u czynnych nauczycieli, lepsze przygotowanie  studentów do zawodu nauczyciela, podniesienie skuteczności pracy pedagogów szkolnych; podwyższenie kompetencji w zakresie organizacji pracy grupowej, jej moderowania/kierowania i nadzoru, podniesienie efektywności w pracy psychologiczno-pedagogicznej z grupami uczniów/wychowanków, podwyższenie kompetencji w zakresie autoprezentacji.

Cena: 450,00 PLN

Kadra: doświadczeni w pracy pedagogicznej praktycy - pedagodzy i psychologowie z łódzkich poradni psychologiczno-pedagogicznych, wykładowcy Społecznej Akademii Nauk.