Organizacja i koordynacja pracy grupowej
Podstawa prawna:
- nauczyciele - art. 6 pkt 3a, art.42 ust.2 pkt.3 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U. 2017, poz.1189, z późn. zm.) - obowiązek ciągłego doskonalenia kompetencji zawodowych.
Liczba godzin dydaktycznych: 30
Cele szkolenia:
- podwyższenie kompetencji w zakresie pracy z grupami ludzi,
- nabycie umiejętności rozumienia dynamiki relacji interpersonalnych,
- poznanie narzędzi moderowania procesów grupowych,
- nabycie umiejętności autoprezentacji przed grupą.
Adresaci szkolenia/wymagania wstępne:
studenci kierunku pedagogika;
nauczyciele wszystkich przedmiotów ze wszystkich typów szkół;
kuratorzy sądowi, policjanci, pracownicy instytucji i organizacji pomocowych pracujacych z małoletnimi;
rodzice i opiekunowie prawni zainteresowani podniesieniem kompetencji pedagogicznych;
organizatorzy pracy grupowej dzieci i młodzieży.
Forma zaliczenia szkolenia: uczestnictwo w zajęciach, ćwiczenia praktyczne.
Minimalna liczba chętnych do uruchomienia kursu: 10
Ramowy program szkolenia:
- Techniki pracy z grupą.
- Proces grupowy i jego znaczenie w pracy trenera, role i normy grupowe.
- Techniki integracyjne.
- Techniki komunikacyjne.
- Techniki koncentrujące.
- Techniki energetyzujące.
- Techniki dramowe.
- Trening umiejętności pracy z grupą - praktyczne ćwiczenia pracy z grupą.
Forma zajęć:
- interaktywne metody szkoleniowe: burza mózgów, ćwiczenia w grupach, studium przypadku;
- wiele praktycznych przykładów, odgrywanie ról, demonstracje, miniwykłady, ćwiczenia grupowe i indywidualne, coaching:
- wykłady z użyciem technik multimedialnych, filmy, video trening;
- każde szkolenie prowadzone jest przez dwóch trenerów;
- uczestnicy szkolenia otrzymują materiały i certyfikat ukończenia szkolenia.
Korzyści: wzrost kompetencji zawodowych u czynnych nauczycieli, lepsze przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela, podniesienie skuteczności pracy pedagogów szkolnych; podwyższenie kompetencji w zakresie organizacji pracy grupowej, jej moderowania/kierowania i nadzoru, podniesienie efektywności w pracy psychologiczno-pedagogicznej z grupami uczniów/wychowanków, podwyższenie kompetencji w zakresie autoprezentacji.
Cena: 450,00 PLN
Kadra: doświadczeni w pracy pedagogicznej praktycy - pedagodzy i psychologowie z łódzkich poradni psychologiczno-pedagogicznych, wykładowcy Społecznej Akademii Nauk.