Metody coachingowe jako forma wsparcia pracy z nieletnim
Podstawa prawna:
- nauczyciele - art. 6 pkt 3a, art.42 ust.2 pkt.3 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U. 2017, poz.1189, z późn. zm.) - obowiązek ciągłego doskonalenia kompetencji zawodowych.
Liczba godzin dydaktycznych: 30
Cele szkolenia:
przybliżenie uczestnikom szkolenia metody coachingu i istoty tej formy pracy,
umożliwienie zrozumienie procesowości coachingu, roli coacha i coachee oraz specyfiki relacji pozbawionej elementu oceny,
nauczenie korzystania z podstawowych narzędzi coachingowych pozwalających wejść w relację i rozmawiać z wychowankiem o celu, a nie o problemie.
Adresaci szkolenia/wymagania wstępne:
studenci pedagogiki;
nauczyciele wszystkich przedmiotów ze wszystkich typów szkół;
kuratorzy sądowi, policjanci, pracownicy instytucji i organizacji pomocowych pracujacych z nieletnimi;
rodzice i opiekunowie prawni zainteresowani podniesieniem kompetencji pedagogicznych;
organizatorzy pracy opiekuńczej i wychowawczej dzieci i młodzieży.
Forma zaliczenia szkolenia: uczestnictwo w zajęciach, ćwiczenia praktyczne.
Minimalna liczba chętnych do uruchomienia kursu: 10
Ramowy program szkolenia:
- Coaching, a psychoterapia, consulting i szkolenia.
- Rodzaje coachingu ze względu trzy grupy kryteriów.
- Coaching dwu i trójstronny.
- Kodeksy etyczne coachingu.
- Dylematy etyczne pojawiające się w coachingu.
- Etapy coachingu wraz z przykładowymi formularzami do pracy:
- zawarcie kontraktu,
- ustalanie celów coachingu: cele wychowanka, coacha (i sponsora),
- testy osobowości jako wstęp do pracy coachingowej - na przykładzie testu MBTI ( Myers- Briggs),
- narzędzia coachingu: wizualizacja celu, mocne strony klienta, pytania coachingowe, zadania domowe, afirmacje, przykłady zadań coachingowych.
- Przebieg sesji.
- Trudne sytuacje (opór wychowanka, pozorny entuzjazm, brak kroku do przodu) - dlaczego się pojawiają i jak sobie z nimi radzić.
- Raport z coachingu.
- Osoba coacha (zadania coacha i jego zakres odpowiedzialności, szkoły i szkolenia dla przyszłych coachów).
- Osoba coachowana – warunki skuteczności coachingu w pracy psycho-pedagogicznej.
Forma zajęć:
- interaktywne metody szkoleniowe: burza mózgów, ćwiczenia w grupach, studium przypadku;
- wiele praktycznych przykładów z pracy interwenta, miniwykłady, ćwiczenia grupowe i indywidualne;
- wykłady z użyciem technik multimedialnych, filmy, video trening;
- uczestnicy szkolenia otrzymują materiały i certyfikat ukończenia szkolenia.
Korzyści: przyswojenie wiedzy z zakresu prowadzenia rozmowy coachingowej, zawarcia kontraktu z osobą coachowaną, przeprowadzenia sesji coachingu, przygotowania raportu z coachingu, zastosowania w praktyce wybranych narzędzi coachingowych.
Cena: 450,00 PLN
Kadra: doświadczeni w pracy psychologicznej i pedagogicznej praktycy - pedagodzy i psychologowie z łódzkich poradni psychologiczno-pedagogicznych, funkcjonariusze służb, wykładowcy Społecznej Akademii Nauk.