Studia ON-LINE w SAN

URUCHOMIENIE PLATFORMY P@O

KOMUNIKATY REKTORA SAN

Dowiedz sie więcej

Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów - mediacje i negocjacje

Podstawa prawna:

- nauczyciele - art. 6 pkt 3a, art.42 ust.2 pkt.3 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U. 2017, poz.1189, z późn. zm.) - obowiązek ciągłego doskonalenia kompetencji zawodowych.

Liczba godzin dydaktycznych: 30

Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności identyfikowania źródeł konfliktów w organizacji.
  • Poznanie mechanizmów i natury sporów.
  • Wzrost umiejętności rozwiązywania nieporozumień w praktyce.
  • Poznanie strategii zarządzania konfliktami.
  • Zdobycie praktycznej wiedzy na temat kontrolowania i zakańczania sytuacji konfliktowych.
  • Przedstawienie czynników i okoliczności, sprzyjających konfliktom.

Adresaci szkolenia/wymagania wstępne:

             studenci kierunku pedagogika i psychologia;

             nauczyciele wszystkich przedmiotów ze wszystkich typów szkół;

             kierownicy i kadra zarządzająca podmiotów gospodarczych i instytucji;

             kuratorzy sądowi, policjanci, pracownicy instytucji i organizacji pomocowych (także pracujacych z małoletnimi);

             rodzice i opiekunowie prawni zainteresowani podniesieniem kompetencji pedagogicznych;

             organizatorzy pracy opiekuńczej i wychowawczej dzieci i młodzieży.

Forma zaliczenia szkolenia: uczestnictwo w zajęciach, ćwiczenia praktyczne.

Minimalna liczba chętnych do uruchomienia kursu: 10

Ramowy program szkolenia:

  1. Konflikt (rodzaje, rozpoznawanie przyczyny, konsekwencje pozytywne i negatywne sporów).
  2. Komunikowanie w konflikcie (dynamika, metody doprowadzania do zmiany, zniekształcenia komunikacji.
  3. Rozwiązywanie konfliktów - rozróżnienie pomiędzy zachowaniem a wartościami stron
  4. Metody zarządzania konfliktem (stymulowanie, ograniczenie, rozwiązywanie, negocjacje, mediacja).
  5. Analiza transakcyjna w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych (rodzaje stanów “ja”, sterowanie relacją poprzez tworzenie komunikatów, budowanie komplementarnych relacji między stronami w konflikcie, rozpoznawanie i demaskowanie gier oraz manipulacji).
  6. Identyfikacja i przełamywanie barier komunikacyjnych (diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania, strategie w pokonywaniu impasów i metody prowadzenia zespołu do celu, wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów, bariery w komunikacji interpersonalnej, formułowanie nowych strategii komunikowania się).
  7. Komunikacja asertywna (prowadzenie rozmowy dyscyplinującej /zbieranie informacji, opiniowanie, poszukiwanie optymalnych rozwiązań, wyrażanie konstruktywnej krytyki, formułowanie rozwiązań na przyszłość/ i motywującej /zbieranie informacji, kryteria formułowania ocen, wyrażanie konstruktywnych pochwał i krytyki, budowanie planów na przyszłość/.
  8. Błędy w zarządzaniu konfliktem:
  • eskalacja zaangażowania,
  • mityczność ograniczonego tortu,
  • zakotwiczenie,
  • przyjmowanie perspektywy,
  • dostępność informacji,
  • przekleństwo zwycięzcy,
  • nadmierna pewność siebie.

Forma zajęć:

  • interaktywne metody szkoleniowe: burza mózgów, ćwiczenia w grupach, studium przypadku;
  • wiele praktycznych przykładów z pracy psychopedagogicznej (case study), miniwykłady, ćwiczenia grupowe i indywidualne;
  • wykłady z użyciem technik multimedialnych, filmy, video trening;
  • uczestnicy szkolenia otrzymują materiały i certyfikat ukończenia szkolenia.

Korzyści:

Podwyższenie kompetencji w zakresie:

             przewidywania i rozpoznawania konfliktu w początkowym stadium,

             identyfikowania przyczyn konfliktów,

             konstruktywnego zarządzania konfliktem,

             sprawnego własnego funkcjonowania w sytuacji konfliktowej,

             obiektywnego uczestniczenia w konfliktach,

             odczytywania mowy ciała,

             zrozumiałego prezentowania swoich argumentów.

             kreowania postawy asertywnej,

             redukowania agresji,

             rozpoznawania pułapek oraz eliminowania najczęściej popełnianych błędów w rozwiązywaniu konfliktów.

Cena: 450,00 PLN

Kadra: doświadczeni w pracy psychologicznej i pedagogicznej praktycy - pedagodzy i psychologowie z łódzkich poradni psychologiczno-pedagogicznych, funkcjonariusze służb, wykładowcy Społecznej Akademii Nauk.