Badania i działania diagnostyczne i postdiagnostyczne w pracy psychologicznej i pedagogicznej
Podstawa prawna:
- nauczyciele - art. 6 pkt 3a, art.42 ust.2 pkt.3 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U. 2017, poz.1189, z późn. zm.) - obowiązek ciągłego doskonalenia kompetencji zawodowych.
Liczba godzin dydaktycznych: 30
Cele szkolenia: wzrost kompetencji zawodowych w zakresie stosowania narzędzi diagnostycznych w pracy psychologicznej i pedagogicznej, podwyższenie efektywności stosowania instrumentów wsparcia oraz kompetencji w posługiwaniu się nimi i prowadzeniu postępowania postdiagnostycznego.
Adresaci szkolenia/wymagania wstępne:
- studenci kierunku pedagogika i psychologia;
- nauczyciele wszystkich przedmiotów ze wszystkich typów szkół;
- kuratorzy sądowi, policjanci, pracownicy instytucji i organizacji pomocowych pracujących z małoletnimi;
- zainteresowani podniesieniem kompetencji pedagogicznych rodzice.
Forma zaliczenia szkolenia: uczestnictwo w zajęciach, ćwiczenia praktyczne.
Minimalna liczba chętnych do uruchomienia kursu: 10
Ramowy program szkolenia:
- Modelowy zestaw narzędzi diagnostycznych w pracy psychologicznej i pedagogicznej.
- Instrumenty wsparcia psychologiczno-pedagogicznego – standardy funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych i procedury postępowania diagnostycznego i postdiagnostycznego (m.in. procedury postępowania w przypadku uczniów z różnymi trudnościami, dysfunkcjami – zarówno, jeśli chodzi o proces diagnostyczny, jak i o aspekty związane z czasem oczekiwania na badanie czy sposobem jego prowadzenia oraz postępowania postdiagnostycznego, czyli wsparcia dla ucznia po przeprowadzonej diagnozie).
- Pilotażowe wdrożenie modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych oraz standardów pracy.
Forma zajęć:
- interaktywne metody szkoleniowe: burza mózgów, ćwiczenia w grupach, studium przypadku;
- wiele praktycznych przykładów z pracy interwenta, miniwykłady, ćwiczenia grupowe i indywidualne;
- wykłady z użyciem technik multimedialnych, filmy, video trening;
- każde szkolenie praktyczne prowadzone jest przez dwóch trenerów;
- uczestnicy szkolenia otrzymują materiały i certyfikat ukończenia.
Korzyści: wzrost kompetencji zawodowych u czynnych nauczycieli, lepsze przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela, podniesienie skuteczności pracy pedagogów szkolnych; trafne identyfikowanie problemów wychowawczych w pracy pedagogicznej, nabycie kompetencji w opracowaniu i wdrożeniu rozwiązań wpływających na podniesienie jakości pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz możliwości stosowania zindywidualizowanego podejścia do ucznia/wychowanka, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym.
Cena: 450,00 PLN
Kadra: doświadczeni w pracy pedagogicznej praktycy - pedagodzy i psychologowie z łódzkich poradni psychologiczno-pedagogicznych,, wykładowcy Społecznej Akademii Nauk.